VirtuOPO:n logo Selkokielilogo
  TYÖPAJA

Nuori maahanmuuttaja voi opetella
työn tekemistä työpajassa.
Työpaja on alle 25-vuotiaille nuorille tarkoitettu työharjoittelupaikka.
Siellä tehdään erilaisia työtehtäviä.
Nuori palkataan pajaan 5-6 kuukaudeksi. Nuoret saavat palkkaa.

Työpaja on tarkoitettu pitkäaikaistyöttömälle,
koulun keskeyttäneelle,
välivuotta viettävälle
tai syrjäytymisuhan alaiselle nuorelle.

Työpajassa saa työkokemusta.
Siellä saa apua ammatinvalinnassa.

Työpajalle hakeudutaan töihin
joko Työvoimatoimiston kautta
tai soittamalla suoraan työpajalle.
Nuori joutuu haastatteluun
ennen kuin pääsee työpajalle.

Lisätietoja:

www.alli.fi/allison/tyoelama/
tyopajat.html

www.valtakunnallinentyopaja
yhdistys.fi